Могилів-Подільський ЗДО №2 Могилів-Подільської міської ради, Могилів-Подільський
Вінницька область, Могилів-Подільський район

Умови доступності ЗДО №2 для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Впровадження інклюзивної форми навчання та виховання в закладі дошкільної освіти - це крок назустріч дитині, це нові підходи до навчання дітей з ООП: не дитина повинна підлаштовуватися під загальну систему навчання і виховання, а саму систему слід спрямовувати на задоволення потреб та інтересів кожної окремої дитини. Освітній інклюзивний простір має бути доступним для таких дітей, адже право на рівний доступ до якісної освіти за місцем проживання  – це право всіх дітей. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.


 Порядок комплектування інклюзивних груп у ЗДО

В ЗДО № 2 створено 7 інклюзивних груп, дітей з ООП - 12.                                                                                                                                                                         

По ЗДО № 2 видано наказ "Про організацію інклюзивного навчання в ЗДО" від 30.08.2024 р. № 98-о/д.                                                           

Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до груп з інклюзивною освітою відбувається в установленому порядку відповідно до висновку ІРЦ та на підставі заяви батьків. Видано наказ "Про організацію інклюзивного навчання та створення команди ППС дітей з ООП" ( № 101-о/д від 02.09.2024,  № 131-о/д від 17.10.2024,  № 149- о/д від 02.12.2024)

В команду психолого-педагогічного супроводу– входять: вихователь-методист, вихователі, асистенти вихователів, практичний психолог, фахівець ІРЦ, які виконують різноманітні функції з організації освітнього процесу, психолого- педагогічного супроводу, надання допоміжних послуг, що  відображається в індивідуальних програмах розвитку дітей.

В закладі створені доступні умови для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами:

  • забезпечений безперешкодний доступ до всіх приміщень закладу дітям з особливими потребами;
  • створене безбар’єрне розвивальне середовище.
  • є адаптовані навчальні програми та плани.

Матеріально-технічна база: кабінет практичного психолога, ресурсна кімната,  медичний кабінет.

Засоби для  корекційно-розвивальної роботи: гра-сортер ГЕО ХХL, Дерев'яний розвиваючий Сортер 5 в 1 по методиці Монтесоррі, гра "Розумник", дерев'яні іграшки шнурівки, пірамідки, вкладиші, сенсорні тактильні м'ячики для дрібної моторики, сенсорні пісочні столи з підсвіткою

Документи для зарахування дитини до інклюзивної групи.

Приймає дітей до інклюзивних груп директор закладу дошкільної освіти. Батьки дитини з особливими освітніми потребами мають подати такі документи:

- заява про прийняття  дитини до дошкільного закладу,

- копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років, наданого лікарсько-консультативною комісією, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу ,

- медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати заклад дошкільної освіти,

- висновок ІРЦ (інклюзивно-ресурсного центру),

 -довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення,

 - копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда (за наявності) ,

- свідоцтво про народження дитини.

Дітей до ЗДО приймають протягом календарного року.     

Основні функції учасників Команди супроводу:

Вихователь – методист:Фото без опису

  • формування складу Команди супроводу;
  • призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;
  • організація роботи Команди супроводу;
  • контроль за виконанням висновку ІРЦ;
  • залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-

педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

  • контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;
  • розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;
  • залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;
  • оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
  • моніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог:

  • вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
  • психологічний супровід дитини з ООП;
  • надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP;
  • надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
  • консультативна робота з батьками дитини з ООП;
  • просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Вихователь інклюзивної групи:

  • забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;
  • підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною освітнього плану;
  • участь у підготовці індивідуального освітнього плану дитини з ООП;
  • розробка  індивідуального освітнього плану ;
  • визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня Досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;
  • створення належного мікроклімату в колективі;
  • надання інформації батькам про стан засвоєння освітнього плану дитиною з ООП.

Асистент  вихователя:

  • спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
  • участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;
  • участь у розробці ІПP;
  • участь у підготовці індивідуального навчального плану та індивідуального освітнього плану ;
  • адаптація освітнього середовища; навчальних Матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
  • оцінка спільно з вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
  • підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
  • надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.

Батьки дитини з ООП:

  • доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі );
  • прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;
  • створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Старша медична сестра:

  • інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;
  • за необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини

    Безбар’єрний простір: затверджено Методичні рекомендації щодо забезпечення доступності закладів освіти.

    Міністерство розвитку громад та територій України розробило та затвердило Методичні рекомендації щодо забезпечення доступності будівель, приміщень та іншої інфраструктури закладів освіти для маломобільних груп населення.

    Методичні рекомендації розроблено з метою надання методичної допомоги для власників (балансоутримувачів) будівель, приміщень та іншої інфраструктури закладів освіти щодо створення в закладі освіти безперешкодного середовища, забезпечення рівних можливостей усіх учасників освітнього процесу та відвідувачів. 

    Даний посібник пропонується використовувати як допоміжний інструмент при визначенні ключових проблем/бар'єрів під час створення в закладі освіти безбар'єрного простору та формування рішень для їх розв'язання/усунення.

    Одним з пріоритетів державної політики з безбар’єрності є створення, забезпечення та підтримання відповідних умов для навчання в інклюзивних класах (групах), на робочому місці для працівників закладів освіти та для відвідувачів закладів освіти (зокрема, батьків). 

    У посібнику визначено Першочергові заходи з облаштування доступності, серед яких – облаштування пішохідних доріжок до закладів освіти, місць для паркування, прилеглої території, пандусу, входів до будівлі, коридорів, приміщень та ліфтів, санітарно-гігієнічних приміщень.

     

    Також, зазначені особливості облаштування доступності для закладів різних рівнів освіти, наприклад, облаштування лекційних аудиторій та лабораторій, класів та бібліотек у школах, ігрових кімнат у закладах дошкільної освіти тощо.

     

    Важливо зазначити, що необхідно також облаштовувати достпні приміщення для вихователів, вчителів, викладачів, наукових співробітників та іншого персоналу, що належить до маломобільних груп населення.

     

    Заклади освіти визначено одним з основних пріоритетів створення безбар’єрного простору у населених пунктах. Рекомендуємо ознайомитись з посібником за цим посиланням.

    Методичні рекомендації розроблено на виконання Плану заходів на 2023 - 2024 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар'єрного простору в Україні на період до 2030 року.

Логін: *

Пароль: *